رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

حجت الاسلام اسدزاده گفت: ارتقا و اعتلای فردی و اجتماعی در سایه مسجد رخ می دهد و در همین راستا مسئولان مسجدی همیشه مایه قوت و قدرت در کشور بوده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از شبستان: ، حجت الاسلام «عظیم اسدزاده» امروز (۱۶ تیرماه) در آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت شهرستان نمین گفت: جمع کانون های مساجد جمع دغدغه مندان فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است.

امام جمعه شهرستان نمین تصریح کرد: مسجد پایگاه اول مسلمین و اولین اقدام پیامبر مکرم اسلام (س) بنای مسجد بود و بنا به کارکردها برنامه های دینی و تمام شئونات و شعائر دینی در مسجد صورت می گرفت.

وی اذعان داشت: ارتقا و اعتلای فردی و اجتماعی در سایه مسجد رخ می دهد و در همین راستا مسئولان مسجدی همیشه مایه قوت و قدرت در کشور بوده اند.

امام جمعه شهرستان نمین افزود: اوقات فراغت فرصت مهمی برای برنامه ریزان مسجدی تا بتوانند نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کنند.

حجت الاسلام اسدزاده عنوان کرد: مسئولیت عظیم و خطیر کانون های مساجد، احیای کارکردهای مساجد هست که وظیفه حساس و مهمی است.

امام جمعه نمین افزود: لشکر سایبری دشمن به ویژه آمریکا و اسرائیل علیه ارزش های دینی و انقلاب به طور شبانه روزی درصدد دین زدایی از جوانان هستند.

حجت الاسلام اسدزاده ادامه داد: عرصه فرهنگی روحیه کار جهادی و انقلابی همچون سیره شهدا را می طلبد تا انس و الفت بیشتری برای پیگیری مشکلات و معضلات مردم داشته باشند.

در ادامه این دیدار، «مصطفی آمون» با بیان این مطلب که هم اکنون ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد کانون ۶۰ درصد کانون در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری واقع شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: احیای کارکردهای مساجد و بازآفرینی فعالیت های فرهنگی از مهمترین برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد در سال جاری با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» است.

مرتضی بالار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، یکی از بزرگترین شبکه های ارتباطی بین جوانان در کشور میباشد گفت: با روی کار آمدن رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد فعالیت های فرهنگی و هنری افزایش یافته است.

بالار گفت : برگزاری فعالیت های گسترده فرهنگی هنری توسط نوجوانان و جوانان انقلابی موجب رونق مساجد در شهرستان نمین شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی این اداره برای در اختیار گذاشتن مجتمع فرهنگی هنری شهر آبی بیگلو در اختیار جوانان و فعالان حوزه فرهنگی و دینی بخش ویلکیج اظهار داشت:با توجه به پیگیری هایی که انجام گرفته مجتمع های فرهنگی و هنری شهرهای نمین و عنبران تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و در این مجموعه در خدمت فعالان حوزه فرهنگی، تربیتی و دینی خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین ادامه گفت: عضویت در صندوق اعتباری هنر فرصت مناسبی برای هنرمندان تمام رشته های فرهنگی و هنری می باشد که در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند از مزایای آن (حمایت توسعه ای، حمایت های بیمه ای و حمایت های معیشتی و تامین آتیه) استفاده نمایند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات