رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

اوقات شرعی

با مشارکت ادارات کتابخانه های عمومی و برق شهرستان نمین؛

کارگاه آموزشی «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» برگزار شد

در راستای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی و شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، اولین کارگاه آموزشی با موضوع «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» در شهرستان نمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان نمین، در راستای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی و شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، اولین کارگاه آموزشی با موضوع «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» با حضور شهلا هنرور، معاون فرماندار نمین؛ علی وفاخواه، رئیس و کارشناسان برق شهرستان و جمعی از مسئولین  ادارات شهرستانی در کتابخانه عمومی امامی نمین برگزار شد.

 وفاخواه، رئیس اداره برق شهرستان، فرهنگ سازی به منظور رعایت الگوهای مصرف برق را کلید طلایی گذر از بحران انرژی در ایام تابستان عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی، مدارس و خانواده ها باید آموزش های لازم به منظور رعایت الگوهای مصرف برق و استفاده صحیح از این انرژی گرانبها ارائه و فرهنگ سازی در این خصوص باید از دوران کودکی برای اقشار مختلف جامعه انجام شود.

کارگاه آموزشی «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» برگزار شد

یوسفی از کارشناسان شرکت توزیع برق شهرستان استان اردبیل نیز طی سخنانی، مطالب آموزشی پیرامون برنامه ریزی و مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان را در قالب فیلم و کلیپ ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه مصرف انرژی برق در ایام تابستان سه برابر حالت عادی است، بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی آگاهی و آموزش و عادت کردن به روش های صحیح مصرف است.

وی در ادامه به راهکارهای ساده و مفید صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد و افزود: اصلاح سیستم های روشنایی و استفاده از لامپ های کم مصرف، پرهیز از به کار گیری لوازم پرمصرف خانگی در دوران پیک مصرف و خاموش کردن لامپ های اضافی از راهکار های مهم جلوگیری از اتلاف انرژی است.

کارگاه آموزشی «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» برگزار شد

گفتنی است، در ادامه این برنامه کتاب «راهنمای انتخاب لوازم خانگی برقی» توسط حدیث نجاتی معرفی و زهرا خوش رویش و نادیا سرباز مقالات خود در خصوص نحوه صحیح مصرف انرژی را معرفی کردند.

در حاشیه این کارگاه آموزشی نیز اعضای کودک و نوجوان با خلق آثار هنری و تولید کار دستی، آموخته های خود را از کارگاه به نمایش گذاشتند و از کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم با اهدای بسته فرهنگی و آموزش صرفه جویی در مصرف برق تجلیل شد.

کارگاه آموزشی «صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات و منازل» برگزار شد

اخبار مرتبط

نظرات