رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

همزمان با آغاز هفته بهزیستی:

نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین به مناسبت هفته بهزیستی با تعدادی از خبرنگاران، نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، علی یعقوبی در حضور خبرنگاران با تبریک دهه ولایت و گرامیداشت چهل و دومین سالروز تأسیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بهزیستی خدمات بسیار متنوعی را در دو سطح عام و خاص به مردم ارائه می کند.

رئیس بهزیستی شهرستان نمین ضمن خوش آمد گویی به خبرنگاران و حاضرین در جلسه، در ابتدا گزارش مبسوطی از فعالیتهای سازمان بهزیستی و خدماتی که جامعه هدف ارائه می گردد را عنوان نمود.

وی بیان داشت: بیش از هزار و پانصد نفر در سال گذشته از خدمات عام و متنوع بهزیستی نمین بهره مند شده اند که این نمونه ای از خدمات گسترده شهرستانی این نهاد مدنی است.

علی یعقوبی در این نشست ضمن قدردانی از خدماتبشارت مهدوی  رئیس سابق اداره بهزیستی نمین گفت: اداره بهزیستی نمین در بخش های توانبخشی معلولین،حمایت از زنان و کودگان بی سرپرست و بدسرپرست فعالیت می کندضرورت مناسب سازی معابر عمومی و دستگاههای دولتی نمین برای تردد معلولین عزیز

وی در ادامه نشست بر مناسب سازی معابر عمومی شهر نمین جهت تردد معلولین تاکید کرد و گفت: ادارت شهرستان نمین باید جهت رفاه حال عمومی معلولان اقدامات ویژه ای را برای تردد این عزیزان انجام دهند

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت یارانه، خدمات غیر مستمر دیگری توسط واحد توانبخشی به جامعه هدف مانند بهره‌مندی معلولین از وسایل کمک توانبخشی (ویلچر، واکر، توالت فرنگی، عصا، سمعک)، پرداخت کمک هزینه (درمان، مسکن، جهیزیه، لوازم ضروری منزل)، معرفی معلولین به ادارات مربوطه جهت دریافت حق انشعاب رایگان (آب، برق، گاز). اشتغالزایی جهت معلولین از طریق اعطای وام‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی معرفی به کمیسیون معافیت سربازی جهت فرزندان معلولین سرپرست خانوار معرفی به مراکز درمانی (ویزیت رایگان) و بهره‌مند شدن مددجویان از بن‌های خرید غیر نقدی ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی نمین بیان کرد: از دیگر اقدامات واحد توانبخشی، طرح (CBR) یا توانبخشی مبتنی بر جامعه است که توانبخشی مبتنی بر جامعه راهبردی در متن برنامه توسعه جامعه برای به اجرا در آوردن توانبخشی، ایجاد فرصتهای مساوی (عدالت اجتماعی) و پیوستن تمام افراد معلول به جامعه است.

یعقوبی تصریح کرد: از دیگر اقدامات واحد توانبخشی نظارت بر برنامه مناسب سازی به معنای ایجاد محیطی بدون مانع یا تسهیل دسترسی برای همه است  چرا که معلولین حق دارند از امکاناتی برخوردار باشند که بتوانند بطور مستقل در جامعه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در حوزه امور پیشگیری بهزیستی طرح‌ها و برنامه‌های متنوع از جمله پیشگیری از تنبلی چشم، آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها، آموزشهای مهارتهای دانشجویی ومهارتهای زندگی وی‍‍‍ژه محیط کار، طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، طرح غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد اجرا می‌شود.

در این نشست برنامه و فعالیت های بهزیستی اعم از اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و اورژانس اجتماعی به طور مفصل جهت اطلاع بیشتر و بهتر شهروندان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات