رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

در ششمین روز از هفته بهزیستی صورت گرفت:

خانه مانا حضور در نمین به بهره برداری رسید

خانه حمایتی سالمندان (مانا حضور) با حضور مدیرکل بهزیستی استان و هیات همراه، معاون فرماندار و برخی از مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان نمین مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، همزمان با چهل و دومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور و هفته نکوداشت بهزیستی، آیین بهره برداری از خانه حمایتی سالمندان(مانا حضور) با حضور گرم مدیر کل بهزیستی استان وهیات همراه، معاون فرماندارو جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان نمین افتتاح و به بهره برداری رسید.

 در این آیین حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به برخی از خدمات و فعالیتهای صورت گرفته در مجموعه بهزیستی به افراد جامعه هدف و آحاد مردم گفت: سازمان بهزیستی سازمانی حمایتی و خدماتی هست که تمام اهتمام وتلاش خود را جهت رسیدگی به نیازهای ولی نعمتان و توانمند سازی آنها قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه هفته بهزیستی بهترین فرصت برای ارائه خدمات بهینه، مطلوب و هدفمند به مددجویان تحت پوشش هست گفت: در این ایام با معرفی تمامی خدمات ارائه شده به مردم و ولی نعمتان سازمان و آگاهسازی آنها بهتر می توان سیاستها و هدف های مد نظر را اولویت بندی نموده وخدمات را کیفی تر ارائه داد.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود رویکرد اصلی سازمان در ارائه خدمات مطلوب و حداکثری به افراد جامعه هدف را کوچک سازی خدمات، برون سپاری آنها و تخصصی کردن فعالیتهای خود عنوان کرد وگفت: یکی از راهکارهای موثر در زمینه مدیریت وکنترل فعالیتها و خدمات ارائه شده به ولی نعمتان، برون سپاری خدمات به شرکای اجتماعی می باشد که با این راهکار، بسیاری از مشکلات و نیارهای اساسی واصلی افراد جامعه هدف برطرف و بهبود خواهد یافت.

 وی خدمات سازمان به آحاد مردم را قبل از تولد فرد تا دوران سالمندی عنوان کرده و بر لزوم همراهی و همیاری آحاد مردم، مسئولین وشرکای اجتماعی نسبت به رفع و یا کاهش دغدغه های افراد نیازمند تاکید کرد وگفت: برای دستیابی به جامعه ای سالم وعاری از هرگونه آسیب های اجتماعی، نیارمند مشایعت و همیاری دستگاههای اجرایی، انجمن ها، مراکز وابسته، موسسات و خیرین ارجمند بعنوان بازوان اجرایی توانمد، قوی و پرتوان در کنار مجموعه بهزیستی  هستیم.

این مسئول در رابطه با برنامه های قابل افتتاح در ایام مبارک هفته بهزیستی امسال که با شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستی مزین شده است خاطر نشان ساخت: در هفته بهزیستی امسال که مصادف با چهل و دومین بهار شکوهمند تاسیس سازمان بهزیستی شده است نزدیک به ۷۰ عنوان مرکز، موسسه، مسکن مددجویی، خانه های حمایتی، کمپ های ترک اعتیاد، مراکز مشاوره های تخصصی، گروههای همیار زنان سرپرست خانوار، سرای سالمندان مورد بهره برداری قرار گرفته است که در کنار این برنامه ها، اصلی ترین موضوع  رسیدگی به نیازهای افراد جامعه هدف در پای میزهای خدمت در تمامی شهرستانهای تابعه بود که این توفیق برای خدمتگزاران راستین مجموعه بهزیستی فراهم شد.

در ششمین روز از هفته بهزیستی صورت گرفت:

وی همچنین در خصوص راه اندازی خانه حمایتی سالمندان (مانا حضور) درهفته بهزیستی و در شهرستان نمین هم اظهار داشت: تعداد ۲ هزار و ۵۸۲ نفر معلول و فرد سالمند در مراکز نگهداری روزانه و شبانه روزی از خدمات سازمان بهره مند هستند که تا کنون در این مورد ۵۳ مجوز تاسیس مراکز صرفاً در حوزه توانبخشی صادر شده است.

رضایی اضافه کرد: در سطح استان تعداد ۶۵ مرکز فعالیت دارند که ۵۳ مورد در حیطه توانبخشی بوده و از این تعداد، ۴ مورد مراکز سالمندان شبانه روزی با ظرفیت اسمی هرکدام ۵۰ نفر، ۳ مورد مرکز توانبخشی و حمایتی روزانه و ۲ مورد خانه حمایتی سالمندان را شامل می شود.

گفتنی است در این خانه های نگهداری، حمایتی و توانبخشی تعداد ۱۰ نفر از سالمندانی که نیازمند توجه و رسیدگی هستند نگهداری و مراقبت خواهند شد و در کنار آنها از خدماتی همچون، خدمات توانبخشی، مراقبتی، توانپزشکی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی وغیره بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات