رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

نمین-امام جمعه شهرستان نمین گفت: محبت اهل بیت مجوز گناه نیست مداحان در عزاداری‌ها از تعابیر نامناسب استفاده نکرده و عزت و اقتدار اسلام را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از مهر ، حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به دیدار ۵ مرداد ائمه جمعه کل کشور با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری به همه مردم سلام رساندند و فرمودند نماز جمعه بخاطر خصوصیتی که دارد یک فرضیه استثنایی است.

وی در ادامه افزود: در نماز جمعه مؤمنین زیر یک سقف جمع شده و در این جمع آیات، روایات و مشکلات عالم اسلامی را مطرح می‌نمایند.

امام جمعه شهرستان نمین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: نماز جمعه دو خصوصیت دارد یک ذکرالله، دو حضور جمعی مردم در نماز جمعه است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کاری نباید باعث شود کمک به مستضعفان از یاد برود افزود: مردم در طول مدت ویروس منحوس کرونا با کمک‌های مومنانه به یاری مستضعفان آمدند.

خطیب جمعه شهرستان نمین به حرکت‌های نسنجیده عده‌ای در خصوص بی حجابی اشاره و افزود: آمریکا باید هم با حجاب مخالفت کند چرا که آمریکا و دشمنان انقلاب در جنگ تحمیلی از فرزندان مادران با حجاب انقلاب شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه سفارش مقام معظم رهبری به نوحه خوان‌های عزیز رعایت عزت و اقتدار اسلام است افزود: عده‌ای از نوحه خوان‌ها خوانندگی را با نوحه خوانی اشتباه می‌گیرند.

حجت الاسلام عظیم اسدزاده با تاکید بر اینکه نوحه خوان‌ها باید بدانند برای چه کسی نوحه خوانی می‌کنند افزود: مداحان از تعابیر نامناسب استفاده نکند بازی با مساله مداحی سزاوار نیست.

وی مردم را به رعایت ساعت‌های عزاداری دعوت کرد و گفت: عزاداری مستحب است اما نباید مردم اذیت شوند و حقی از بین برود.

امام جمعه شهرستان نمین با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تفرقه افکنی است مداحان از اختلافات قومی و قبیله‌ای پرهیز کنند اظهار کرد: علمایی که در طول ماه محرم به منبر می‌روند قوی و متقن بوده و از بیانات اهل بیت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه درب تمام مساجد در ماه محرم باز کرد و مهمانداری کنید افزود: برای اینکه احکام الهی زنده بماند باید منبر داشته باشیم بنابراین همه مساجد منبر داشته باشند.

خطیب جمعه نمین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در طول اجرای مراسم‌های ماه محرم ضروری دانست و از حضور و پاسخگویی میز خدمت فرمانداری شهرستان نمین و ادارات و سرپرست شهرداری نمین قدردانی کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات