رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: پرونده ثبتی و درخواست ثبت فوری محوطه باستانی قره‌حسنلو نمین به اداره کل ثبت و حریم آثار وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از میراث فرهنگی اردبیل ، نادر فلاحی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از این محوطه باستانی و در پی مطالبه عمومی اقدامات لازم با ارسال مستندات انجام شد و محوطه باستانی قره‌حسنلو هفته آینده به ثبت ملی می‌رسد.

او خاطرنشان کرد: محوطه باستانی قره‌حسنلو در شهرستان نمین پس از کاوش نجات بخشی با آثاری از دوره اشکانی کشف شده و حفاظت و صیانت از این محوطه باستانی وظیفه ذاتی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل است.

فلاحی گفت: در کنار ثبت ملی این محوطه باستانی، برنامه حفاظتی و صیانتی از آن را طبق نظر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی که در روزهای آینده اعلام خواهد شد در دستور کار داریم.

به دنبال فعالیت‌های احداث کارخانه فولاد در نزدیکی شهرستان نمین استان اردبیل و کشف نشانه‌هایی از محوطه باستانی قره‌حسنلو مربوط به دوره اشکانیان، موضوع حفاظت و کاوش ضرورت انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در آن، در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

چهار روز پیش مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از برنامه‌ریزی و تلاش برای ثبت ملی این اثر تاریخی تا پایان شهریور ماه امسال خبرداده بود.

اخبار مرتبط

نظرات