رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

اوقات شرعی

فرماندار نمین از خاموشی آتش‌سوزی در مراتع حاشیه جنگل‌های فندقلو این شهرستان خبر داد و از گردشگران و شهروندان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع طبیعی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ویلکیج، طیب امینی ا با اشاره به آتش‌سوزی سایت فندقلو اظهار کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی در این منطقه جلسه مدیریت بحران اضطراری در شهرستان تشکیل و عوامل اجرایی در کمترین فرصت در محل آتش‌سوزی حاضر شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در پشت سایت گردشگری و نزدیک تله‌کابین حیران رخ داده بود، ادامه داد: خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای امدادرسان آتش مهار شد و به آسیبی به جنگل‌ها وارد نشد.

این مقام مسئول یادآور شد: عمده آسیب‌ها به مراتع اطراف جنگل‌ها بوده که با کمک مدیریت بحران شهرستان، جنگلبانی، نیروهای بومی و محلی آتش مهار شد.

وی یادآور شد: اهالی روستاهای نزدیک به جنگل با چندین دستگاه تراکتور اراضی را شخم زده و مانع از سرایت آتش به جنگل ها شدند.

امینی در خصوص خسارت وارده به این اراضی گفت: با توجه به اینکه منطقه‌ای که آتش گرفته زراعی بوده خسارت‌ها عمدتا مربوط به برخی بوته‌های مرتعی و کاه و کلش مزارع در وسعتی حدود دو هزار متر بوده است.

فرماندار شهرستان نمین درباره علت آتش‌سوزی گفت: آتش زدن کاه و کلش در مزارع و عدم رعایت توصیه‌ها از سوی مسافران و گردشگران منجر به این آتش‌سوزی‌ها شده است.

امینی با بیان اینکه در روزهای اخیر در چندین نوبت شاهد آتش‌سوزی در این منطقه بوده‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه مسافران و گردشگران که در این منطقه حضور می‌یابند آتشی که روشن می‌کنند را خاموش نمی‌کنند و به همان شکل خاکستر و ذغال‌ها را رها می‌کنند که این خاکستر و ذغال‌ها در اثر باد و گرمای هوا منجر به آتش‌سوزی می‌شود.

فرماندار شهرستان نمین یادآور شد: دیروز دمای هوا در این منطقه ۳۵ درجه بود و امروز هم دمای هوا همین حدود است ، ضمن اینکه شاهد وزش باد در منطقه هستیم و احتمال بروز آتش‌سوزی دوباره وجود دارد.

وی خواستار کمک و همراهی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از منابع طبیعی و جنگل‌ها شد و افزود: مجازات آتش زدن منابع طبیعی حدود ۶ ماه تا دو سال زندان است ولی گذشته از این اقدامات بازدارنده باید فرهنگ گردشگری و استفاده از منابع بکر خدادادی در میان مردم و گردشگران نهادینه شود.

امینی افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد آتش‌سوزی متعدد در این منطقه بودیم به طوری که آتش در یک منطقه خاموش می‌شود منطقه دیگری طعمه حریق می‌شود و این اتفاقات پشت سر هم می‌افتد که علت آن بی‌مبالاتی برخی از گردشگران و شاید تعمد در این زمینه است.

فرماندار نمین ضمن قدردانی از اهالی روستاهای آرپاتپه ، خانقاه سفلی و خانقاه اولیا گفت: اهالی این روستاها با هر امکاناتی که در اختیار داشتند، از جمله تراکتور ، بیل و فرغون بسیج شده و به مهار آتش‌سوزی کمک کردند.

امینی افزود: متاسفانه حضور گردشگران در این منطقه جز خسران چیزی برای این منطقه نداشته است و اهالی این روستاها هم به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات