رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

همزمان با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی:

محفل شعر عاشورایی در شهرستان نمین برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و پاسداشت روز شعر و ادب فارسی محفل شعر عاشورایی با حضور فرماندار محترم شهرستان نمین،فرماندار محترم شهرستان نیر، معاونت محترم اداره کل ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران برجسته استان، در سالن اجتماعات فرماندری شهرستان نمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج، طیب امینی فرماندار نمین ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و همچنین بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در سخنان خود در آیین آغاز این محفل ادبی، مکتب امام حسین علیه السلام را مکتب دینداری و آزادگی دانست و گفت: اربعین حسینی و شور و شوق ادیان مختلف برای پاسداشت قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، برآمده از یک مکتب  مبارزه با ظلم و حق علیه باطل است.

امینی با اشاره به اهمیت نقش شعر و ادبیات در زنده نگه داشتن واقعه کربلا گفت: بدون شک شعر و ادبیات نقش ویژه ای در ماندگاری و اشاعه فرهنگ عاشورا دارد و  اشعار فاخر می تواند در افزایش شور و شعور حسینی و عاشورایی و ترویج فرهنگ شهادت  تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین در حضور شاعران و علاقه مندان شعر و ادب فارسی در این برنامه گفت: هنرشعر و شاعری، بازگو کننده عقاید، اتفاقات، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی جامعه است و نقش به‌سزایی در ثبت و انتقال این مسائل به نسل‌های دیگر ایفا می‌کند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین ادامه داد: شهرستان نمین از شاعران و نویسندگان بسیار خوبی برخوردار است که همیشه ارادت خود را به سید سالار شهیدان با آثار تولیدی خود نشان داده اند و باید تلاش کرد آثار این عزیزان به صورت مکتوب جمع آوری و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

مرتضی بالار ضمن قدردانی از حضورفرماندار محترم شهرستان نمین و همچنین حضور دکتر شهرام محمدی فرماندار محترم شهرستان نیر در این محفل و شاعران و علاقه مندان به ادبیات آیینی در این برنامه گفت: جایگاه هنر و شعر آیینی و متعهد  در زنده نگه داشتن قیام عاشورا و دیگر حوادث و وقایع مهم تاریخی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم با ادبیات و دیگر هنر ها وقایع مهم تاریخی را به نسل ها ی کنونی و دنیا نشان دهیم.

در این محفل شعر آیینی که به مناسبت اربعین حسینی و گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد، شعرا ضمن خوانش ابیاتی در سوگ شهدای کربلا بر ادامه این محافل تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات