رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل:

مراتب ثبت ملی محوطه باستانی قره‌حسنلو به استاندار اردبیل ابلاغ شد

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ابلاغ مراتب ثبت ملی محوطه باستانی قره‌حسنلو نمین به استاندار اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از ایرنا ، فردین عینی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی طی نامه‌ای مراتب ثبت محوطه باستانی قره حسنلو نمین در فهرست آثار ملی ایران را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

به گفته وی ، در بخشی از این نامه آمده است: اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب با تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نامه بر مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این وزارت تاکید شده است.

محوطه باستانی قره‌حسنلو نمین با شماره ۳۳۸۰۴ در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است ، این محوطه در شهرستان نمین قرار دارد که یک بنای آیینی با آثاری نظیر چهار تدفین و اشیای فلزی با قدمت ۲ هزار ساله و مربوط به دوره اشکانی از این محوطه به دست آمده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات