رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص)،امام جعفر صادق(ع)و هفته وحدت محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآنی در شهر عنبران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج، محفل انس باقرآن کریم به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص) امام جعفر صادق(ع)و هفته وحدت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان،کانون فرهنگی مساجد، دارالقرآن و موسسه بنت الهدی  باحضور امام جمعه محترم عنبران، فرماندار محترم، رییس کانون مساجد استان و مسئولین شهرستان و بخش و جمعی از قاریان و حافظان قرآنی در مسجد محمد رسول الله برگزار شد.

امام جمعه عنبران ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم(ص)،امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، قرآن را موجب افزایش رزق و روزی دانست وافزود:امیدواریم همه از این محفل معنوی بهره کافی ببریم و بتوانیم صفات پیغمبر(ص) را به دنیا معرفی کنیم چرا که امروز حلقه مفقوده ی عالم بحث معنویت است و معرفی نسخه نورانی اسلام و پیامبر اسلام باعث می‌شود که مردم  دنیا به سمت ما بیایند.

افندی مرادی افزود: دیدگاه رهبر حکیم انقلاب نیز تأکید برحفظ وحدت و طرد مخالفان وحدت است،از نگاه ایشان سیاست اسلامی برادری اتحاد و همدلی ست و برهم زنندگان وحدت عوامل دشمن قلمداد شده اند. وسردهندگان ندای تفرقه شیعه و سنی مزدور دشمن هستند و با صراحت تمام رفتار هر دو گروه اختلاف افکن را حرام شرعی و خلاف قانونی دانسته اند واین برای همه‌ی ملت ایران به معنای اتمام حجت است.

فرماندار نمین در حاشیه این مراسم ضمن عرض تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم ،پیامبر اعظم،
یاد و نام ورسم و منش منادیان فقید شهر عنبران را گرامی داشتند واظهار داشتند: شهرستان نمین از قدیم الایام فرهنگ همزیستی مذاهب اهل شیعه و تسنن را حفظ کرده و اکنون بحمدالله با برادری و اخوت در کنار هم هستند.

طیب امینی ادامه داد: ظرفیت هفته ی وحدت اگر منتهی به  همدلی ،وفاق و وحدت باشد قطعاً شاهد رشد و توسعه در شهرستان خواهیم بود چرا که اشتراکات شیعه و سنی زیادوغالب، اختلافاتشان اندک است.

وی با اشاره به اینکه قرآن باور قلبی و بخش لاینفک زندگی همه ماست و در تمامی صفحات زندگی ما نقش اساسی دارد گفت: ترویج فرهنگ خواندن قرآن و قرآن آموزی در خانواده ها و جوانان بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این محفل نورانی از ۱۴۰ فعال قرآنی شهر عنبران با اهدای جوایز که توسط فرماندار محترم شهرستان نمین، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، کانون فرهنگی مساجد، دارالقرآن و خیرین تهیه شده بود تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم قاریان محلی و مرتلین با تلاوت آیات روحبخش قرآن کریم، مجلس را به عطر الهی مزین کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات