رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May

اوقات شرعی

ساختار برنامه حیات سسی در واقع معرفی پلتفرم تلویزیونی آسیب شناسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بین افرادی است که به نوعی می خواهند به حل آن برسند. این برنامه علاوه بر اینکه مشکلات را کارشناسانه بررسی می کند بلکه از طریق دستگاههای ذینفع و همچنین خیرین محترم تلاس در برطرف کردن آن موضوع دارد.

حیات سسی، عنوان برنامه ای است که به تازگی در شبکه استانی سبلان، با تهیه کنندگی و مجری گری آقای احد بیوته هنرمند محبوب و توانمند استان و کشوری، پنجشنبه ها به روی آنتن می رود.
این برنامه که در کمترین زمان به یکی از برنامه های پرمخاطب و تاثیر گذار شبکه سبلان تبدیل شده، توانسته است از اقصی نفاط کشور نیز مخاطب و بیننده به خود جلب نماید. برنامه ای است گفتگو محور و با هدف معرفی افراد و خانواده هایی با سرگذشت و تجربه های خاص و مشکلات عدیده ای که در سال های اخیر و حال گریبان گیر این افراد شده است، به تصویر کشیده و با حضور کارشناسان زبده در مسایل مرتبط برنامه و همچنین مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه، ضمن بررسی و آسیب شناسی و تحلیل در برنامه که می توانست افراد دیگر را نیز تحت الشعاع قرار دهد، سعی در آگاهی مردم و برطرف کردن آن موضوع دارد.

برنامه حیات سسی که با حمایت مالی کشت و صنعت و دامپروری مغان و با همکاری کمیته امداد حضرت امام(ره) استان، سازمان بهزیستی و همچنین مراکز نیکوکاری در شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده تهیه شده، با رعایت حرمت و آبروداری دعوت شده ضمن اینکه برنامه ای است در راستای آموزش و اطلاع رسانی با ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی و همچنین تشویق روحیه همدلی و ایثارگری برای همنوعان و دستگیری از نیازمندان و در راستای الگوسازی جهت مقاومت در مقابل سختی های پیش آمده ، می تواند در ارتقاء فرهنگ استان گام های موثرتری بردارد.
ساختار برنامه حیات سسی در واقع معرفی پلتفرم تلویزیونی آسیب شناسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بین افرادی است که به نوعی می خواهند به حل آن برسند. این برنامه علاوه بر اینکه مشکلات را کارشناسانه بررسی می کند بلکه از طریق دستگاههای ذینفع و همچنین خیرین محترم تلاس در برطرف کردن آن موضوع دارد.
البته برای یافتن دلایل رخدادها و پدیده های اجتماعی اینچنینی باید تحلیل درست و واقع بینانه ای نسبت به ریشه های بروز مسایل توجه کرد. برخی جنبه فرهنگی، برخی اقتصادی، برخی ناشی از عدم آگاهی و معرفت نسبت به جهان بینی انسان و نگاه او به زندگی، برخی به دلیل الگوپذیری های غلط، سبک و سلوک زندگی، سایه افکندن اقتضائات مدرنیته و بروز فاصله در روابط انسانی و کم فروغ شدن سنت‌های خوب در میان اجتماع به ویژه جوامع شهری است که به این مسایل دامن می زند. باید توجه داشت که مشکل اصلی در جامعه ما به فقدان آموزش های کاربردی نسبت به سبک زندگی امروز نیز بر می گردد. نظام تعلیمی ما نیاز به پالایش و بازنگری در بسیاری از اموری دارد که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند. در واقع توجه به فرهنگ و خاستگاه پرورش و بالندگی فرهنگ جامعه به نهادهای آموزشی برمی گردد، که تلویزیون نیز بعنوان رسانه جمعی و تاثیر گذار نقش بسزایی می تواند ایفا نماید.
به هر حال ضمن تقدیر و تشکر از عوامل این برنامه، از تمامی همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا دارد هر چند یک نگاه کوتاه و گذرا به این برنامه داشته باشند تا اولا به مشکلات و آسیب هایی که در جامعه رخ می دهد آگاهی داشته و از آن بعنوان تجربه و عبرت بهره برده و ثانیا ببینند چگونه در استان اردبیل مردمانی نیکوکار، خیر و نوع دوست داریم که با الگو گیری از مولایمان حضرت علی(ع)به دستگیری از نیازمندان تلاش و مساعدت می کنند.
ساعت پخش این برنامه پنجشنه ها ساعت ۲۱/۴۵و بازپخش آن روز جمعه ساعت ۱۸می باشد.

یادداشت : حسن سروری/ دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قارتال

 

اخبار مرتبط

نظرات