رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۰ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 27 July

اوقات شرعی

آیین تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نمین برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان طی سخنانی ، بسیج را نماد غیرت ، شجاعت ، ایمان و عشق دانست که منشا خدمت و برکات کم‌نظیری در عرصه انقلاب و ایران اسلامی […]

آیین تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نمین برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان طی سخنانی ، بسیج را نماد غیرت ، شجاعت ، ایمان و عشق دانست که منشا خدمت و برکات کم‌نظیری در عرصه انقلاب و ایران اسلامی بوده و توانسته است مایه امید مردم گردد.

کلام الله صفری افزود : هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموز  آرمانی است که با این رویکرد می توان آینده این نظام اسلامی را تضمین و عرصه تحول ، خودباوری ،اتکال به توانایی بومی را به مصداق واقعی کلمه معنا نمود.

صفری با تقدیر از ارتقا رتبه کنکور و میانگین نمرات منطقه نمین ، ابراز امیدواری کرد با ادامه فعالیت ها ، شاهد رشد حداکثری در شأن و جایگاه شهرستان فرهنگی نمین باشیم .

در ادامه امام جمعه شهرستان نمین به نقش علم و دانش در اصلاح جامعه و توسعه آن اشاره و علم را به عنوان سرمایه ثابت و مطمئن در ساختار قدرت و ایمان بیان کرد.

حجت‌الاسلام المسلمین عظیم اسدزاده گفت : شهرستان ادب پرور و فرهنگی نمین استحقاق بیشتری را در اختصاص سهمیه جهت ورود به دانشگاه های معتبر را دارد و دانش آموزان بایستی با تلاش بیشتر و آموزش و پرورش با ارایه ویژه برنامه های کنکوری و تقویتی در ارتقاء هر چه بیشتر آن کوشش نمایند .

در این همایش مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین به ارائه آمار قبولین کنکور شهرستان پرداخت و با بیان اینکه مدیران و معلمان با احساس مسئولیت و وجدان کاری توانسته اند میزان قبولین کنکور و میانگین نمرات را ارتقا بخشند ، از تلاش های صادقانه صورت گرفته تقدیر نمود .

انوش جعفری خانقاه گفت : قبولی بیش از ۱۰ نفر دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان در تاریخ آموزش و پرورش شهرستان نمین بی نظیر است که این نویدبخشِ افق روشن و ترسیم کننده آینده پر افتخار برای دانش آموزان و جامعه فرهنگی شهرستان نمین است.

در ادامه این همایش که فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه نمین ، معاونین آموزش متوسطه ، تربیت بدنی و سلامت اداره کل، اعضای شورای اسلامی شهرستان نمین، آبی بیگلو و عنبران نیز حضور داشتند، از قبولین برتر شهرستان با اهداء لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ، امام جمعه ، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی ، چمن مصنوعی دانش آموزی افتتاح گردید.
در جریان افتتاح این چمن مصنوعی ،مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاکنون ۱۹ چمن مصنوعی در سطح استان افتتاح شده است،  از ادامه این روند تا ۳۵ عنوان دیگر خبر داد.

اکبر دهقانی نیا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل نیز طی گزارشی از تجهیز مدارس به امکانات ورزشی خبر داده و افتتاح این مجموعه ها را گامی بزرگ در تحول ورزش مدارس استان عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین نیز با بیان اینکه چمن مصنوعی طرح شهید قاسم سلیمانی یک ظرفیت بزرگ در شهرستان ها بوده است ، چراکه در برخی از این شهرستان ها اولین بار این چمن در سطح مدارس به مرحله اجرا در می آید.

انوش جعفری خانقاه گفت: امیدواریم با احداث چمن مصنوعی در شهرهای آبی بیگلو و عنبران به مطالبات دانش آموزان و معلمان این مناطق هم پاسخ مطلوبی داده شود که البته برنامه ریزی های لازم با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان به خصوص معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل استان صورت پذیرفته است .

در پایان چمن مصنوعی دانش آموزان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و دانش آموزان رشته تربیت بدنی هنرستان شهید صیاد شیرازی به صورت نمادین به بازی فوتسال پرداختند.

گفتنی است این چمن با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان با همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان و مشارکت مسئولین شهرستانی احداث و افتتاح گردید.

لازم به ذکر است بهره برداری از سیستم گرمایی ۵۷ مدرسه شهرستان با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان همزماند با افتتاح این مجموعه عملاً آغاز گردید.

با حضور صمیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه انتخابات شورای دانش آموزی شهرستان نمین آغاز گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تجلیل از فراهم آوردن بستر مناسب جهت مشارکت دانش آموزان در انتخابات که در واقع مشارکت دادن آن در اداره مدارس است ، این انتخابات را فرصت بزرگ در راستای بهره گیری از افکار دانش آموزان در ایجاد مدرسه زندگی و موفق دانست.

کلام الله صفری که در جمع با صفای دانش آموزان به ایراد سخن پرداخت، افزود: انتخابات در واقع بلوغ فکری ، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان برای رقم خوردن سرنوشت بهتر جامعه می باشد که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم با حضور در انتخابات متعدد عملاً مشارکت واقعی را در اداره کشور خود تجربه نمودند.

در ادامه برنامه ، دانش آموزان آرای خودشان را در صندوق‌های رای انداخته و گروه سرود مدرسه نیز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان که مورد لطف و تفقد ایشان قرار گرفت ، هنر خودشان را به معرض نمایش گذاشتند.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای دانش آموزان مدرسه سمیه نمین نیز بازدید نمودند و در جریان تولیدات و هنرهای تجسمی آنان قرار گرفته و در یک گفت گوی صمیمانه و دوستانه به سوالات دانش آموزان پاسخ و دانش آموزان نیز نمونه ای از هنر صنایع دستی خودشان را به محضر مدیرکل آموزش و پرورش استان تقدیم نمودند.

نمازخانه حضرت زینب (س) هنرستان شهید صیاد شیرازی نمین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل و مسئولین شهرستانی افتتاح و مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از وضعیت نمازخانه های سطح استان از عزم اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه تمام نمازخانه خبر داد.

کلام الله صفری گفت : در فضای نمازخانه علاوه بر اجرای فریضه بزرگ نماز جماعت ، این فضا ها به عنوان فضای روح بخش در مطالعه و سایر فعالیت های دانش آموزان نیز مورد استفاده قرار گرفته و بر این اساس نماز خانه‌های سطح مدارس محل رفت و آمد و فعالیت دانش آموزان خواهد شد.

امام جمعه شهرستان نیز با تقدیر از فعالیت آموزش و پرورش در پیگیری احداث این مجموعه ارزشمند ، محیط نمازخانه را برای تغذیه بشری و آرامش روحی دانش آموزان اثر گذار عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدزاده گفت : نمازخانه ها و فضاها با نشاط آن خواهد توانست در ارتباط معنوی دانش آموزان با خالق خود و در نتیجه تربیت صحیح این نسل نقش اساسی ایفا نماید و لذا ضروری است تمامی مدارس از این امکانات بهره مند شوند.

انوش جعفری خانقاه هم طی گزارشی گفت : این مجموعه نزدیک ۱۳ سال به صورت نیمه تمام رها شده بود که با پیگیری مستمر اداره و عنایت مدیر کل آموزش و پرورش و همت مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان و در مساحت ۵۰ متری تکمیل و به مرحله بهره‌برداری و استفاده رسید.

انتهای گزارش/

اخبار مرتبط

نظرات