رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

همزمان با گرامیداشت روز داوطلب:

کسب رتبه برتر کشوری توسط خانه هلال شهر عنبران

دوشنبه ۱۴ آذرماه، مصادف با پنجم دسامبر، همایش روز جهانی داوطلب، با شعار «همبستگی با کار داوطلبانه» در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در این همایش خانه هلال عنبران بعنوان رتبه برتری دست یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، همزمان با گرامیداشت روز داوطلب، خانه هلال عنبران به عنوان خانه برتر در کشور از سوی مسئولان کشوری در پایتخت تجلیل شد.

خانه هلال شهر عنبران در شهرستان نمبن بازوی توانمند جمعیت هلال احمر میباشد که زمان آموزش های کمک های اولیه و خود امدادی در سطح جامعه نسبت به کمک رسانی و امداد رسانی در شرایط حادثه نیز بسیار مثمر ثمر واقع گردیده است.

عنبران حدود ۷‌هزار نفر جمعیت دارد. کشاورزی و گلیم‌بافی مهم‌ترین منبع درآمد اهالی این شهر است. با این حال خشکسالی و کامل نبودن چرخه بازار کار در عنبران باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای اغلب اهالی این شهر شده است.
«فرزاد رسولی» مسئول خانه هلال عنبران می‌گوید: «عنبران در فاصله ۱۰ کیلومتری نمین و شعبه هلال ‌احمر این شهر قرار دارد.
خانه هلال عنبران تمام فعالیت‌هایی که در شعبه هلال ‌احمر انجام می‌شود را در مقیاس کوچک‌تر انجام می‌دهد. آموزش مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه یکی از مهم‌ترین اقدامات این خانه هلال است. گروه‌های سنی مختلف آموزش‌های لازم را از خانه هلال دریافت می‌کنند و در صورت بروز هر حادثه و مشکلی از این افراد آموزش‌دیده استفاده می‌کنیم.»
گرچه اغلب اهالی عنبران این روزها با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اما چراغ فعالیت‌های داوطلبانه در این شهر همچنان روشن است. خیرانی هم از شهرهای دیگر به اجرای طرح‌های حمایتی در این خانه هلال کمک می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که لازم است در خانه هلال دنبال کنیم، کمک به اشتغال و کارآفرینی در عنبران است. اینجا به‌عنوان شهر ملی گلیم شناخته شده اما بافنده‌ها برای معرفی تولیدات خود نیاز به تبلیغ دارند. اگر بتوانیم بازاریابی حرفه‌ای در این زمینه انجام دهیم، قدم بزرگی برای توسعه کسب‌وکار در عنبران و راه انداختن چرخه اقتصادی این شهر برداشته‌ایم.»

خانه هلال عنبران قدیمی‌ترین خانه هلال استان اردبیل است که از‌سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. تا قبل از احداث خانه هلال، کانون جوانان عنبران چراغ فعالیت‌های هلال ‌احمر را در این شهر مرزی روشن می‌کرد. خانه هلال عنبران حالا نقش شعبه‌ای از هلال ‌احمر را در این شهر ایفا می‌کند و از آموزش و افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث گرفته تا فعالیت‌های داوطلبانه را در این شهر مرزی استان اردبیل برعهده دارد.

خانه هلال شهر عنبران از توابع نمین، ۳۰۰ عضو فعال دارد؛ اعضایی که در گروه‌های مختلف، اهداف و فعالیت‌های هلال ‌احمر را دنبال می‌کنند.

در این مراسم از برترین داوطلبان جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف از جمله امدادی، پزشکی و خبری تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات