رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

اوقات شرعی

در اثر گاز گرفتگی و استنشاق مونوکسید کربن هفت نفر در شهرسان نمین به کام مرگ کشیده شدند.

به گزارش خبرنگار ویلکیج در شبانه روز گذشته هفت نفر از اهالی شهرستان نمین بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

روز نهم دی ماه در روستای انزاب سفلی خانواده سه نفری با استنشاق  گاز مونوکسید کربن جان باختند و امروز دهم دی ماه نیز در مجتمع مسکن مهر نمین ۴ نفر از اعضای یک خانواده دچار گازگرفتگجی شده و جان خود را از دست دادند.

متاسفانه با وجود اعلام چندباره از طریق رسانه های جمعی و هشدار در مورد علایم گاز گرفتگی و احتیاط  با شروع فصل سرما برخی هموطنان به کام مرگ کشیده میشوند.

طی ۹ ماه امسال ۱۳ فوتی ناشی از گاز گرفتگی در استان گزارش شده است که متاسفانه تا کنون ۷ نفر از این افراد متعلق به شهرستان نمین میباشد.

کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به صورت متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز، علایمی مانند سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب، وزوز گوش، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دایمی به سیستم عصبی بروز کرده و در نهایت مرگ را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات