رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

اوقات شرعی

فرماندار نمین گفت: سد عنبران با هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد تومان و پیشرفت کاری ۹۸ درصد امسال به مرحله پیش آبگیری رسید و برای تکمیل نهایی و آبگیری حتمی ۶۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

طیب امینی در گفتگو با خبرنگار ویلکیج اظهار کرد: سد عنبران بعد از ۱۳ سال با ۱۸ درصد پیشرفت کاری، با هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد تومان و پیشرفت کاری ۹۸ درصد امسال به مرحله پیش آبگیری رسید و برای تکمیل نهایی و آبگیری حتمی ۶۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است تا خرداد ماه در سفر ریاست محترم جمهوری شاهد افتتاح آن باشیم.

امینی افزود: در حوزه آبرسانی ۵ پروژه مهم در دست اجرا است که خط انتقال گللو به نمین و نمین به عنبران و پیله رود بعد از ۱۳ سال بلاتکلیفی و پیشرفت کاری ۳۰ درصدی به بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و با افق ۲۵ ساله تأمین آب نمین، عنبران و روستاهای مجاور و آب صنایع در خرداد ماه سال جاری با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد به بهره برداری خواهد رسید.

وی از طرح آبرسانی روستای عنبران علیا با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: طرح آبرسانی روستای دولت آباد شامل ۱۲ روستا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران مربوطه سفارش و با مکانیابی چاه‌های مورد نظر در مرحله حفر چاه‌ها است.

فرماندار نمین اظهار کرد: در حوزه راهداری و راه‌های مواصلاتی برای اولین بار در شهرستان نمین ۱۵ پروژه بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که پروژه تعریض و آسفالت جاده نمین به عنبران و نمین به روستای جید با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان و احداث کمربندی نمین با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با مشارکت شرکت ایمیدرو و شهرداری نمین در سال جدید از جمله آنها است.

امینی با اشاره به استقرار ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرستان نمین از احیای ۱۵ واحد راکد خبر داد و افزود: با فعال شدن این ۱۵ واحد برای ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رییس شورای تأمین شهرستان نمین ادامه داد: شهرستان نمین با تحقق اشتغال ۱۴۰ درصدی رتبه اول استان را با استناد به گزارش اداره کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان کسب کرده و فرمانداری نمین موفق شده است سهمیه ۱۵۰۰ نفری اشتغال را به ۲۱۰۰ نفر اشتغال افزایش بدهد.

فرماندار شهرستان مرزی نمین تصریح کرد: از محل اعتبارات تبصره شانزده، ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده و به بانک‌های عامل اعلام شده است.

امینی اظهار کرد: در طرح هادی روستا برای اولین بار آسفالت‌ریزی ۲۲ روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شد که توانستیم رتبه اول عمران روستایی را در استان کسب کنیم.

این مقام مسئول شهرستان نمین ضمن اشاره به اینکه ۳۷ مجوز جدید گردشگری در شهرستان نمین صادر شده است، گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت جاده های مواصلاتی و راه ها و زیرساخت‌های گردشگری شهرستان نمین بویژه راه نمین به فندقلو و آبی بیگلو به فندقلو هزینه شده است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

نظرات