رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: آغاز بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی شهرستان نمین منوط به احراز استانداردها و همچنین اجرای تکالیفی است که در مجوز اولیه این مجموعه صنعتی اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از خبرگزاری ایرنا حسن قاسم‌پور اظهار کرد: در سال‌های گذشته مجوز احداث پتروشیمی نمین صادر شده و شایسته است پیوست زیست‌محیطی توسط سرمایه‌گذار این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هر چند مراحل ساخت این طرح عظیم صنعتی به انجام رسیده و بخش‌هایی از این پروژه آماده بهره‌برداری است اما تا زمانی که پیوست زیست‌محیطی تکلیف شده در مجوز احداث این مجموعه رعایت نشود، محیط زیست از ادامه فعالیت آن جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هر چند پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما بهتر است شرایط اولیه در صدور مجوز که شامل پیوست زیست‌محیطی تعریف شده از سوی سرمایه‌گذار و مجری پروژه مراعات شود.

قاسم‌پور با بیان پیوست زیست‌محیطی کارخانه پتروشیمی نمین افزود: این پیوست زیست‌محیطی شامل سیستم‌های بازدارنده، فیلترینگ، تصفیه‌خانه و سیستم پایش آنلاین به همراه توسعه فضای سبز است که تک تک این موارد باید مراعات شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه تا زمانی که تک تک این مبانی زیست‌محیطی را مراعات نکند، مجوز بهره‌برداری برای آن صادر نخواهد شد و ما نیز جلوی فعالیت آن را خواهیم گرفت.

قاسم‌پور اضافه کرد: سرمایه‌گذار و مجری این پروژه قول داده تا در چند ماه آینده همه این موارد را مورد توجه قرار داده تا منطبق بر استانداردهای تعریف شده مجوز ادامه فعالیت این مجموعه ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: محیط زیست استان اردبیل در تأمین سلامت زیست‌محیطی با هیچ مجموعه اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری مماشات نخواهد کرد و شایسته است همه صاحبان واحدهای تولیدی الزامات و پیوست‌های زیست‌محیطی را به دقت رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات