رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

اوقات شرعی

فرماندار نمین در نشست خبری گفت::

گمرک منطقه ویژه اقتصادی نمین راه‌انداری می‌شود

فرماندار نمین گفت: ۲۴ طرح شامل ۱۸ طرح عمرانی و ۶ طرح اقتصادی همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج ، طیب امینی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که هزینه طرحهای عمرانی پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال و هزینه طرحهای تولیدی و اقتصادی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: پست جدید ۶۳ کیلوولتی شهرک صنعتی شماره ۲، مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲، بهسازی و آسفالت معابر فازهای اول و دوم شهرک صنعتی شماره ۲ ، تکمیل ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی شماره ۲، هفت پروژه راه‌سازی، پل غیرهمسطح و ورودی جدید شهر نمین، سد مخزنی و معیشتی عنبران، کمربندی و آسفالت معابر شهر نمین و فرهنگسرای شهرهای نمین و عنبران از جمله طرح‌های عمرانی است که همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین طرح هادی روستاهای مرنی، قره چناق، سولا و محمودآباد، احداث و ارتقای دکل‌های مخابراتی و اینترنتی روستاهای منطقه، آبرسانی به روستای حور، ساختمان اداری بیمه سلامت، آسفالت معابر و خیابان‌های شهر آبی‌بیگلو، نوسازی قنات و احداث بند انحرافی و کانال بتنی، تله‌اسکی پیست فندقلو، مدرسه سه کلاسه روستای بریس و ۶ واحد منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی را از جمله دیگر پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در شهرستان نمین ذکر کرد.

۳۱۶ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان نمین جذب شد

فرماندار نمین در ادامه از جذب سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی تونل دوم حیران در حال اجراست و این تونل با پیگیری استاندار اردبیل تا دهه فجر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی فاضلاب شهرستان نمین نیز هم‌اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای آن تخصیص یافته است.

امینی بیان کرد: پروژه خط انتقال نمین به عنبران که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با صرف ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست و تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری رسیده و مشکل آب شرب شهرستان نمین حل و تا ۲۵ سال آب این شهرستان و روستاهای تابعه پایدار خواهد شد.

فرماندار نمین افزود: پیشرفت فیزیکی سد عنبران هم با تامین ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پیشرفت فیزیکی به ۹۹ درصد رسیده ، پیش‌آبگیری شده و در مرحله آبگیری نهایی است و در چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲ هزار میلیارد ریال صرف بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نمین شد

فرماندار نمین همچنین گفت: برای مرمت ، بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی ، روستایی و فرعی شهرستان نمین در ۲ سال اخیر ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۰ راه ۲۱ روستا در شهرستان نمین آسفالت شده بود ،اما در ۲ سال اخیر راه ۳۰ روستا در این شهرستان مرمت، بهسازی و آسفالت شده و عملیات اجرایی بهسازی ، مرمت و آسفالت ۱۵ روستای دیگر هم در حال انجام است.

امینی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات و اینترنت ۲۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکل آنتن‌دهی و اینترنت در شهرستان نمین هزینه شده است.

گمرک منطقه ویژه اقتصادی نمین راه‌انداری می‌شود

فرماندار نمین همچنین از راه‌اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی نمین در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در ۱.۵ سال گذشته مجوز سرمایه‌گذاری برای ۲۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی نمین صادر و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

امینی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز ۴۲ مجوز گردشگری و اقامتگاهی در شهرستان نمین صادر شده که با راه‌اندازی آنها شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری خواهیم بود.

وی برگزاری نخستین جشنواره گلیم عنبران با حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی با اشتغال هزاران نفر و راه‌اندازی دبیرخانه ملی گلیم در عنبران را نویدبخش رونق و بیانگر حمایت از صنایع دستی در این منطقه از شهرستان نمین دانست.

فرماندار شهرستان نمین همچنین گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از ۶ طرح تولیدی و اقتصادی در این شهرستان ۹۳ نفر از جوانان منطقه مشغول کار می‌شوند.

امینی با اشاره به افتتاح ۶ طرح تولیدی و اقتصادی با اعتبار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرستان نمین افزود: علاوه بر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان از اولویت‌های مسئولان است.

وی اظهار کرد: کارخانه تولید پروفیل آرتا فولاد شمال‌غرب، کارخانه برش انواع سنگ، کارخانه تولید جعبه پلاستیکی آذر گون، واحد تولیدی نبات پزی، واحد تولیدی خوراک دام و طیور و گلخانه تولید سبزی و صیفی‌جات ۶ طرح تولیدی و اقتصادی آماده بهره‌برداری در شهرستان نمین است که همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.

فرماندار نمین بیان کرد: امسال همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی خیابان ۲۲ متری ساحلی و بهسازی دور میدان امام خمینی (ره) نمین با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ساختمان ستاد عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهر نمین با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

امینی خاطرنشان کرد: در ۱.۵ سال اخیر با اجرای ۲۸۰ طرح اشتغال‌زایی از محل طرح‌های مشاغل خرد و خانگی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و از این نظر شهرستان نمین رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان اردبیل کسب کرده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار نفر در این شهرستان مشغول کار شدند و مشخصات آنها در پنجره واحد اشتغال برای راستی‌آزمایی ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظرات