رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

اوقات شرعی

 رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کشور گفت: اتحاد و همبستگی برادران اهل سنت و شیعه عامل ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق سنی نشین است.

 به گزارش خبرنگار ویلکیج، حجت‌الاسلام علی تقی زاده ۵ شهریور در سفر به استان اردبیل طی بازدید از  مؤسسه قرآنی بنت الهدی منطقه سنی نشین عنبران شهرستان نمین در سخنانی اظهار کرد: در فعالیت های قرآنی بهترین راهکار جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، اتحاد و همبستگی برادران اهل تسنن و تشیع است.

 وی وجود مکتب خانه در مناطق سنی نشین را نقطه قوت در امور قرآنی عنوان کرد و افزود: نگاه ها در مناطق همراه با اتفاق نظر و اتحاد است که این عامل موثری در پیشرفت امور قرآنی می باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، حمایت از مجموعه های مردم نهاد قرآنی را در دستور کار این سازمان بیان کرد و گفت: این حمایت با رعایت اولویت هایی از قبیل مناطق سنی نشین و مناطق محروم انجام خواهد شد.

تقی زاده از فعالیت ۹ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار اندکی که برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافته، کفاف فعالیت های گسترده موسسات و خانه های قرآنی در کشور را نمی دهد که در این راستا اقدامات لازم برای تأسیس صندوق ملی حمایت از فعالان قرآنی انجام شده‌ است.

 عنبران نیازمند تاسیس مدرسه دینی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در منطقه است

در ادامه حجت الاسلام سید یاور مرادی امام جمعه منطقه سنی نشین عنبران در سخنانی با تقدیر از حضور مسئولین قرآنی در این شهر در سخنانی اظهار کرد: در بخش عنبران از توابع شهرستان نمین با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر از برادران اهل سنت،۳ موسسه قرآنی و ۱۲ کانون فرهنگی فعالیت می کنند.

وی بر لزوم تأسیس مدرسه دینی در عنبران تأکید کرد و افزود: جوانان علاقمند به مسائل دینی با تاسیس مدرسه علوم دینی می توانند ضمن تحصیل در توسعه فرهنگ قرآنی و دینی منطقه اثرگذار باشند.

امام جمعه عنبران تدوین برنامه راهبردی در امور قرآنی را اولویت مهم در ارتقای کیفی و احصای نتیجه مطلوب از فعالیت ها برشمرد و گفت: سازمان دارالقرآن الکریم کشور باید در مساعدت مالی به موسسات و خانه های قرآنی و نیز تدوین برنامه های راهبردی جدیت داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام لطیف صالحی کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی نمین در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های قرآنی این شهرستان پرداخته و خواستار حمایت سازمان دارالقرآن از مربیان و فعالان قرآنی در امر بیمه و اشتغال شد.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

نظرات