رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

اوقات شرعی

رئیس کل دادگستری استان در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های نمین:

شاهی دادستان شهرستان نمین شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، شناخت وظایف و عمل به وظایف را دو رسالت مهم مدیران دانسته، نسبت به هرگونه سهل‌انگاری در بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، در مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های شهرستان نمین که با حضور دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به جایگاه مدعی‌العموم در تشکیلات قضایی، افزود: دادستان با انبوهی از وظایف و مسئولیت‌ها، رسالتی بسیار سنگین برعهده دارد که خدمت در این سمت را به معنای واقعی در حکم ایثار و ازخودگذشتگی معنی کرده است.

وی موفقیت دادستان‌ها را در گرو خدمت صادقانه و شبانه‌روزی به مردم و تأمین امنیت و آرامش شهروندان دانسته، خاطرنشان کرد: مسلماً این مهم در سایه هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادها و در همکاری با اقشار مختلف ممکن خواهد بود.

مقام عالی قضایی استان در ادامه با بیان اینکه شهرستان نمین دارای مناطق بکر طبیعی بوده و از طرفی نیز قطب صنعتی استان به شمار می‌آید، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات و جرایم می‌تواند گام‌های موثری در صیانت و حفاظت از محیط زیست این منطقه باشد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید با شناخت دقیق از وظایف ذاتی خود به آن عمل نمایند.

کثیرلو، پیشگیری را اصلی مهم در مدیریت‌ها دانسته، افزود: تمام مدیران در امر پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم، باید نقش ایفا نمایند و اقدامات قضایی را آخرین مرحله بدانند چرا که در برخی از مواقع، سهل‌انگاری در انجام وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها موجب تشکیل پرونده‌های زیادی در دستگاه قضائی و تحمیل هزینه‌های سنگین شده درحالی که امکان جلوگیری از تشکیل بخش قابل توجهی از این پرونده‌ها با اقدامات پیشگیرانه وجود داشت.

حسن شاهی دادستان جدید شهرستان مرزی نمین نیز در این مراسم، تاکید کرد: مسئولین شهرستان، انجام وظایف و پاسخگویی در چهارچوب قوانین و مقررات را بایستی سرلوحه کار خود قرار دهند.

شاهی، توجه جدی به وضعیت شهرک‌های صنعتی و حمایت‌های قانونی لازم از سرمایه‌گذاران واقعی که نیتشان تولید و اشتغال در این منطقه است را از برنامه‌های اولویت‌دار دادستانی دانست.

وی همچنین حفاظت از منابع طبیعی و امور اراضی و احیای حقوق عامه و شناسایی آسیب‌ها و موانع در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و برقراری و ارتقای نظم و امنیت و آسایش در منطقه را از دیگر برنامه‌های خود در دادسرای شهرستان نمین دانست.

در این مراسم همچنین از خدمات جواد پروانه دادستان قبلی شهرستان مرزی نمین تجلیل شد.

گفتنی است؛ شاهی پیش از این معاون نظارت بر امور ضابطین دادستان مرکز استان بود.

اخبار مرتبط

نظرات