رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

اوقات شرعی

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:‌

سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است‌

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه سفر استانی رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی به استان اردبیل از کارخانه بزرگ انرژی آرتا واقع در شهرستان نمین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج ، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه سفر استانی رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی به استان اردبیل از کارخانه بزرگ انرژی آرتا واقع در شهرستان نمین بازدید کرد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه مشترک با مسئولان قضایی و مدیران این کارخانه به مسائل و مشکلات مطروحه پیرامون این کارخانه و همچنین محیط زیست نمین که از مطالبات و دغدغه‌های مردم منطقه بود، رسیدگی و تأکید کرد: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، لذا با هر عاملی که موجب تضییع این حق مردم و از بین رفتن امنیت، آرامش روانی و سلامت جسمانی آن‌ها باشد، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب بحث حقوق عامه است، گفت: رئیس قوه قضائیه همواره بر این موضوع تأکید داشته و دارند تا علاوه بر حمایت از کار و تولید و همچنین بر طرف کردن موانع تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور با هر عاملی که موجب از بین رفتن حقوق مردم شود به صورت جدی و قاطع برخورد گردد؛ لذا یکی از برنامه‌های سفر‌های استانی بازدید، پیگیری و بررسی مسائل مربوط به تولید، اقتصاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

‌عبداللهی در حاشیه بازدید از کارخانه بزرگ انرژی نمین و گفت‌وگو با متخصصان و کارشناسان این مجموعه، خاطر نشان کرد: هرچند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و حمایت از کار و تولید در دستور کار قرار دارد، لیکن باید در ابتدای کار و قبل از سرمایه‌گذای و راه‌اندازی پروژه‌های عظیم، معایب و محاسن آن به دقت بررسی و کارشناسی شود، تا اگر آسیبی از نظر سلامت جسمانی برای مردم منطقه ایجاد می‌کند، در همان ابتدای راه از احداث آن جلوگیری شود تا این مسائل به طور کامل برطرف شود.

وی ادامه داد: آلاینده‌های صنعتی همواره مشکلاتی برای مردم بوجود می‌آورد، لذا اگر بررسی‌های فنی، کنترل و بازرسی به خوبی و درست انجام شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

‌عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضایی همیشه حامی تولیدکنندگان و کارآفرینان است، لیکن این را باید بدانیم که آسیب شناسی و رفع موانع در ابتدای کار بسیار آسانتر و راحت‌تر خواهد بود، تا اینکه در میانه راه از ادامه فعالیت آن جلوگیری و ممانعت شود.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: صنعت یا هر پروژه دیگر، نباید سلامت مردم را تهدید نماید و برای آن‌ها مشکل بوجود آورد، در خصوص این کارخانه هم، سازمان‌های تابعه مکلف هستند، دقت و اهتمام لازم را به خرج دهند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در بازدید دو ساعته از کارخانه بزرگ انرژی نمین ضمن گفت‌وگو با کارگران و مدیران این مجموعه از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و مقرر گردید، گزارش این بازدید جهت استحضار زئیس دستگاه قضا و طرح در شورای عالی قضایی جهت بررسی مشکلات و رفع موانع در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات