رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

اوقات شرعی

دکترسید حامد عاملی استاندار اردبیل، به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور هنری استاندار، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و جمعی از شاعران و فعالان و پیشکسوتان فرهنگی استان، با حضور در منزل دکتر احد پیشگر شاعر، نویسنده و محقق ادبی دیدار و تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج،دکتر عاملی ضمن تقدیر از فعالان حوزه شعر و ادبیات استان اردبیل اظهار داشت، ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگسازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان همچنین افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای موثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

دکتر عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل گفت: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر احد پیشگر، اظهار امیدواری کرد بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره مند شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

در پایان این دیدار، پس از شعرخوانی و بیان دیدگاههای حاضران، استاندار اردبیل با اهداء لوح سپاس و هدیه، از تلاش‌های احد پیشگر در عرصه فرهنگ و هنر استان و تألیف و نشر آثار متعدد ادبی، بخصوص احیای نسخ خطی و معرفی مفاخر ادبی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

گزارش و عکس ناصر برزگر

اخبار مرتبط

نظرات