رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

اوقات شرعی

عملکرد شورای شهر و شهرداری های نمین عنبران و آبی بیگلو

شهر با شعار و استوری مدیریت نمیشود

 شهرداری و شورای شهر نمین روزگاری نه‌چندان دور شهر نمین به‌عنوان یک شهر نوظهور در عرصه زیبایی و مدیریت شهری به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و زندگی در استان اردبیل مطرح بود؛ ولی در چند سال اخیر شاهد یک رخوت و مردگی نگران‌کننده‌ای در شهر هستیم که عملاً ظرفیت‌های خدادادی شهر را نیز به سمت […]

 شهرداری و شورای شهر نمین

روزگاری نه‌چندان دور شهر نمین به‌عنوان یک شهر نوظهور در عرصه زیبایی و مدیریت شهری به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و زندگی در استان اردبیل مطرح بود؛ ولی در چند سال اخیر شاهد یک رخوت و مردگی نگران‌کننده‌ای در شهر هستیم که عملاً ظرفیت‌های خدادادی شهر را نیز به سمت نابودی می‌کشاند.
بعد از گذشت ۶ دوره از روی کارآمدن شوراها در نمین میگذرد و خروجی وضعیت شهری نمین متناسب با نمین کع به شهر فرهنگ و گلشهر معروف است سنخیتی نداردف در هر دوره از شوراها عملکرد مثبت و منفی زیادی وجود داشته و تصمیمات و سلیقه های مختلفی در شهر بکار رفته ولی متاسفانه در دوره ششم تمم تفکرات و زیبایی شناختی شهری از بین رفته است.
دلایل مختلفی را میتوان برای این عدم توسعه و تغییر چهره شهری بیان کرد ولی عمده دلیلی آن را میتوان انتخاب فرسایشی و با حاشیه شهردار در طول ۳ یال را عنوان کرد چرا که شاکله اصلی مدیریت شهری با عملکرد شهردار و تصمیمات شورای شهر سنجیده میشود و این در حالی بود که شورای شهر نمین عملا در این ۳ سال به یک انتظاری نشسته بودند که عملا بعد از گذشت ۴ ماته نتیجه این این انتظار همانی نیوده که پیش بینی میشد.
عملکرد ضعیف شهرداری نمین در این مدت بیشتر تابع تصمیمات شورا بود و در هر دوره سرپرستی سلیقه ها متفاوتی بر تصمیمات تاثیر گذاشته، میادین بی در و پیکر و رها شده، بدهی بالای ۱۰۰ میلیاردی پیمانکاران و عدم نگهداری مبلماتن شهری و تلاش هایی که حاشیه دار بوده و متاسفانه زمان را تلف کرده است از جمله پرداختن به موضوعات بیرون از مدیریت شهری…
حال این ۱ سال ماده به پایان دور ششم و آغاز زود بهنگام تیم بندی در بدنه شهرداری و شوراهای برای انتخابات دور هفتم متاسفان گمان میشد شاید برای خروج از این بحران و تلاطم در مدیریت شهری چاره ای اندیش شود ولی در به روی همان پاشنه میچرخد و عدم شفاف سازی در مورد هزینه ها و انتخاب شهرداری که خود در برخی مواقع تابع تصمیمالت شورا نیست و یا شورا نیز در برخی موارد قادر به تصمیم گیری نیست نمین را برای دور هفتم شورا و اننتخاب شهرداری جدید وا میدارد که نگران کننده خوواهد بود…
نگاهی به وضعیت تفرجگاه فندقلو به‌عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در کل کشور به‌تنهایی برای نشان‌دادن نا مدیریتی در شهر نمین کفایت می‌کند. سایت گردشگری که دارای انواع پتانسیل برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف است؛ اما نه‌تنها از این ظرفیت بهره‌ای برده نشده است که همان فرم طبیعی نیز در حال ازبین‌رفتن و تبدیل‌شدن به یک ضد ظرفیت است.
شهر نیازمند کار اساسی و بنیادین است و هیچ شهرداری شهردار افسانه‌ای نمی‌شود جز اینکه بتواند کاری افسانه‌ای و یا حداقل بزرگ انجام دهد. شهر نمین نیاز به شهردار افسانه‌ای ندارد نمین نیازمند شهرداری است که بتواند ابتدایی‌ترین و جزئی‌ترین وظایفش را به‌درستی انجام دهد.
شکل هندسی برخی بلوار‌ها و میدان ها باید تغییر کند و ساخت المان های فرهنگی و اجتماعی در برنامه قرار بگیرد. یاد جمله یکی از نامزدهای شهرداری نمین افتادم که گفته بود؛ «نمین تنها شهری است که حتی یک پارک ۱۰۰ متری ندارد.

شهرداری و شورای شهر آبی بیگلو

بعد از گذشت دو سال و دو ماه از تأیید نهایی حکم شهردار با ۳ رای موافق شورای شهر آبی بیگلو و نگاهی به عملکرد شهردار و شهرداری و وضعیت شهر آبی بیگلو بار دیگر ثابت شد که آبی بیگلوکماکان گرفتار «فقدان بزرگ» یک شهردار کاردان و کاربلد است.
زمانی که نظافت به این سمت انتخاب شد برخی نزدیکان رسانه‌ای وی با ادبیاتی عجیب و اغراق و بزرگ‌نمایی از شهرداری رونمایی می‌کردند و ما همان روز نوشتیم که راه سختی در پیش است برای شهرداری که خود منتقد اصلی برخی شهردارانی بود که خود در کنار آنها قد کشیده بود. گذر زمان؛ اما نشان داد «نظافت» هم این‌کاره نیست و نه‌تنها شهر بر همان مدار سابق می‌چرخد که بدتر از گذشته شهر به حال خود رها شده است.
شهر و امورات مربوط به شهر باتدبیر و برنامه‌ریزی و همت مضاعف اداره می‌شوند نه اینکه در رسانه‌ها و مجازی چنان شهر گل‌وبلبل نشان داده شود که هیچ نسبتی با دنیای بیرون نداشته باشد. مردم روزانه متوجه وضعیت نگران‌کننده شهر و به‌ویژه چاله و چوله‌های شهر هستند و سیمای مرده شهر سبب افسردگی و دل‌مردگی بیشتر شده است.
در این دو سال به عینه شاهد آن بوده ایم که ظرفیت های گردشگری در آبی بیگلو به لحاظ عملکرد ضعیف و یا عدم برنامه ریزی مناسب برای جذب اعتبارات مغفول مانده و ما همچننان به فکر لکه گیری و خیابان کشی و مسایل حاشیه ای در این شهر بوده ایم
المان شهدای گمام و پارک آن محل چراگاه برا یاحشام شده در حالی که میتواند مامنی فرهنگی و اجتماعی برای شهر آبی بیگلو باشد
متاسفانه در یکشال مانده به پایان مدیریت شورای شهر هم اکنو بجای شفاف سازی و تبیین عملکرد و بازخواست شوراها برای مردم بفکر ستاد و تبلیغات زودهنگام برای حضور مجدد در شورا و شهرداری هستتیم، در این ۳ و منهایت یکسال بی ثمر چه گلی به سر شهر زده اید که مجدد سودای شورای شهر را دارید.
چرا شهرستان نمین درگیر یک خود بزرگ بینی در بین شوراهاست و مردم طایفه ای رای این مرثیه غم انگیز تکرای تصمیم میگسرند و دوباره گلایه میکنن این چه وضعینت شهریست…

شهرداری و شورای شهر عنبران

 

 

اخبار مرتبط

نظرات