رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

به بهانه دیدار مالک سبلان پارچه با فرماندار شهرستان نمین

سهم اهالی ویلکیج از توسعه شهرک های صنعتی در منطقه

بعد از ۱۲ سال دوندگی و مشکلاتی که توسط مدیران وقت، بانک، دولت و برخی نمایندگان مجلس ایجاد شده سبلان پارچه مجددا به عرصه تولید بازگشت.

 

بعد از ۱۲ سال دوندگی و مشکلاتی که توسط مدیران وقت، بانک، دولت و برخی نمایندگان مجلس ایجاد شده سبلان پارچه مجددا به عرصه تولید بازگشت.

با دستور ویژه‌ای که ریاست قوه قضاییه در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرده بود، دیوان عالی موضوع را رسیدگی و هم اکنون با حکم دیوان کارخانه به مالک اصلی باز گردانده شد و بانک نیز مشارکت خواهد داشت.

 

مالک سبلان پارچه  در مصاحبه خود اعلام داشته : البته نمی‌توان انتظار داشت شرکتی که ۵ هزار نفر اشتغال زایی در آن بوده و نیرو‌های آن به ۵۰۰ نفر رسیده است  یک شبه به روز‌های اوج تولید خود بازگردد، اما فرآیند تولید آغاز شده و برای توسعه نیرو‌ها برنامه ریزی شده است . طبق زمانبندی‌های انجام شده برای رسیدن به ۳ شیفت کاری و ۵ تا ۶ هزار نفر نیروی تولید ۳ سال زمان نیاز داریم و سبلان پارچه به روز‌های خاص خودش باز خواهد کشت.

 

به گفته رامین صادقی رییس صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل در این واحد تولیدی که از صفر تا صد تولید پوشاک را شاهد هستیم واحدهای ریسندگی، حلاجی، تولید نخ، بافندگی و همچنین تهیه لباس با الگوهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و با کیفیت مناسب و برند ایرانی روانه بازار مصرف می‌شود.

پیش از این، این کارخانه با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد که سعی شده است مشکلات تولید و مدیریتی این واحد در جلسات مختلف مورد توجه قرار گیرد تا بالاخره با راهکاری مناسب با همکاری دستگاه قضایی زمینه حل مشکلات این مجموعه بزرگ تولیدی فراهم آید.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است سبلان پارچه که از آن به عنوان بزرگترین واحد نساجی خاورمیانه یاد می‌شود، در دوره جدید فعالیت خود می‌تواند فرصت اشتغال برای چند هزار جوان بیکار را در استان فراهم آورد که قطعا سعی و تلاشمان بر این است تا در سال جهش تولید فرصت و زمینه این کار را فراهم کنیم.

در این میان سهم شهرستان نمین و بخش ویلکیج که شهرک صنعتی  در آن به وفور در حال ایجاد هست  برای رفع بیکاری و تعداد بیکاران منطقه چه اندازه هست.

اکثریت کارگران اهالی ویلکیج  از نمین و عنبران و آبی بیگلو گرفته تا روستاهای همجوارشان از نعمت نزدیکی شهرک صنعتی و بستر شغلی در منطقه خود محروم هستند و به دلایلی مهاجرت کرده و در استان های دوردست کارگری میکنند.

شهرک صنعتی آرتا سبز نمین ، شهرک صنعتی شماره ۳ که بنام نمین میباشد و حالا زمرمه های برگشتن سبلان پارچه به صاحب اصلی و رونق دوباره اش چه اندازه توانسته اند اهالی منطقه ویلکیج را پای کار بیاورند.

در شهرستانی که با این همه وسعت منابع طبیعی که در اختیار کارخانه داران  و صنعت و معدن قرار میگیرد چرا باید اهالی ویلکیج در کشورهای همسایه و یا استان های دوردست کارگری بکنند.

در شهرستان نمین شهرک صنعتی آرتا سبز نمین در بخش آبی بیگلو ایجاد شهرک های صنعتی متعدد و جدیدا بحث ایجاد شهرک صنعتی در بخش روستاهای مرنی و آقبلاغ و در شهر عنبران منابع معدنی که در هر نقطه از منطقه عنبران هر روز شاهد احداث معدن میباشیم.

نبود ارگان متولی از اداره کار گرفته تا اداره صنعت و معدن و تجارت که بتواند پاسخگوی مشکلات اهالی ویلکیج باشد و با ۷۰۰ کارخانه تولیدی و شهرک های صنعتی و شاغل بودن حداقل ۱۵۰۰۰ نفر در این مجموعه ها اهمیتی به بودن حتی  اداره واحد کار در شهرستان نمین،  یعنی خود نوعی بی اهمیت بودن بحث اشتغال و حمایت از کارگران در نمین میباشد.

نشست های فرماندار و ادارات با روسای کارخانجات دردی از مردم و مشکلات این منطقه نمی کاهد ، حال که شهرستان نمین را با نام منطقه ویژه اقتصادی در استان و کشور میشناسند باید نگاه و عملکرد  متولیان و مسئولان نیز با نگاه اقتصادی به منطقه باشد و منطقه ویلکیج را به عنوان پایلوت  گردشگری و اقتصادی که در میان سایر شهرستان ها ازبودجه  و همچنین زیرساخت های توسعه ای منطقه کم برخوردار هست به نقطه اوج برسانند.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات