رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

عدم تمهیدات لازم برای مقابله با برف و سرما در بخش ویلکیج

جاده های ویلکیج آماده برف و باران نیست

با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال درگیری این بیماری با بیماری سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا و تشدید بیماری در مناطق بخش ویلکیج احتمال رسیدگی به وضع بیماران و رساندن به موقع آنها به مراکز بهداشتی و بیمارستانی دچار مشکل شود، حتما بودن راه های ارتباطی در این فصل از سال همت همه جانبه متولیان امر و مسئولان شهرستان را میطلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج با توجه به اطلاعات هواشناسی استان و ستاد مقابله با بحران، انتظار می رود اواخر آبان ماه توده هوای برفی و بارانی مناطق شهرستان نمین را در برگیرد با این حال همه ساله مشکل تردد در مسیرهای بین روستایی و شهری در ویلکیج همیشه مشکلاتی را برای هم وطنان پیش آورده است.

با اینکه مسیر ارتباطی بین استان و شهرستان با توجه به اعتبارات استانی  و بخاطر راه ارتباطی بین استان گیلان همیشه مورد توجه میباشد و نور کافی در مسیر ها و نمک پاشی ها انجام میگیرد متاسفانه ضعف اداره راه شهرستان نمین در مسیر های بین روستایی با این وضع بیماری کرونا دو چندان نمود پیدا خواهد کرد.

مسیر های ارتباطی که نور کافی وجود ندارد و همچنین عدم خط کشی های مناسب و علامت گذاری با تابلوها و نبودن گاردریل های حفاظ در اکثر مسیر ها باعث خواهد شد که امسال نیز شاهد تصادفات و یا مسدودی جاده ها باشیم.

جز داخل شهر نمین مابقی مسیرها جاده ها کوهستانی میباشد و مخصوصا بدون رعایت اصول شهرسازی در سال های قبل احداث گردیده  است که این خود باعث مشکلات زیادی در منطقه شده است.

مسیرهای منتهی به روستاهای نیارق و حور  تا منطقه کوه سنگر و همچنین مسیر های شهر عنبران دارای پیچ و خمریا، اکثرا با شیب  یا سربالایی تند و برف گیر میباشد و همه ساله عبور وسایل نقلیه و هموطنان دچار مشکل میشود.

نور کافی در مسیر ها و گاردریل در اکثر شیب های تند این راهها میتواند از حوادث جلوگیری کند  که این حداقل ترین امکانات نیز در شهرستان اعمال نشده است،این احتمال می رود که شاید اعتبار کافی از طرف استان به شهرستان تزریق نشده باشد ولی در کل بخش ویلکیج بخاطر پراکندگی روستاهای خود در مناطق جنگلی و کوهستانی و در مسیر مه گرفتگی میباشد که باید متولیان و مسئولان این مورد را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امید است اداره راه ترابری شهرستان نمین و فرماندار محترم با همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها این مشکل اصلی منطقه را بررسی و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال درگیری این بیماری با بیماری سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا و تشدید بیماری در مناطق بخش ویلکیج احتمال رسیدگی به وضع بیماران و رساندن به موقع آنها به مراکز بهداشتی و بیمارستانی دچار مشکل شود، حتما بودن راه های ارتباطی در این فصل از  سال همت همه جانبه متولیان امر و مسئولان شهرستان را میطلبد.

ناصربرزگر

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات