رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت:

توزیع ۱۳۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی

در روز درختکاری مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند که این حرکت تجدید حیات دوباره است و مردم نیز نیاز دارند تا با تجدید افکار و فرهنگ استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین گفت:  با توجه به استقبال از ثبت نام  اهالی شهرستان نمین ۱۳۰هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان توزیع می‌شود.

اصد صادقپور  در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج افزود: این اقدام برای جلوگیری از فرسایش خاک و ضرورت درختکاری انجام می شود و نهال های توزیعی از نوع  سپیدار، افرا و کاج خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نمین اظهارداشت: در روز درختکاری مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند که این حرکت تجدید حیات دوباره است و مردم نیز نیاز دارند تا با تجدید افکار و فرهنگ استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین هدف از توزیع نهال های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دانست ، و خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی به همراه شهروندان بخاطر شرایط ویژه کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی  برای دریافت نهال رایگان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین مراجعه نکنند و طبق لیست ثبت نامی و تحویل مدارک با آنها در طول هفته منابع طبیه=عی تماس گرفته خواهد شد تا در مقابل اداره ازدحام نشود.

صادقپور در ادامه به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود:در سال جاری  و در راستای حفظ جنگل ها ۴۵ هکتار در بخش ویلکیج و فندقلو با هزینه بالغ بر ۹۰ میلیون تومان درختکاری شده است.

صادقپور  ادامه داد: در راستای سیاست های حفاظت از جنگل ها و مراتع  شهرستان که وظیفه ذاتی اداره منابع طبیعی است یک سری پروژه ها در حال اجراست از جمله پروژه های آبخیزداری و پروژه های بیولوژیکی آبخیزداری که هر کدام به لحاظ جلوگیری از سیل و افزایش سطح آب های زیر زمینی اهمیت ویژه ای دارد.

وی گفت : برای جلوگیری از فرسایش و رسوب خاک در داخل این پروژه ها در بالادست مسیر طرح پوشش گیاهی یا همان کپه کاری را انجام میدهیم و تا کنون در سه حوزه روستای نیارق ، عنبران و روستای اورنج به صورت بیولوژیکی در حال اجراست.

صادقپور ادامه داد : در یکسال گذشته و در همین راستا پروژه های بذر پاشی ، کپه کاری ، و تبدیل مزارع دیم به مساحت ۲۲۰ هکتار با ارزش ریالی ۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که از اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی با اشاره به هزینه۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حوزه آبخیزداری تصریح کرد: در حوزه آبخیزداری در حوزه های عنبران ، روستای حور و روستای اورنج پروژه ها  ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته اند و در روستای دگرماندرق به بهره برداری رسیده است و در روستای لورون در صورت محیای شرایط آب و هوایی شروع به کار خواهد کرد و تا کنون از محل صندوق توسعه ملی ۲۵ میلیارد ریال  و در مجموع ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین از کشف ۳ تن ذغال قاچاق در یکسال گذشته خبر داد و افزود : در سال جاری در راستای مبارزه با قاچاق ۳ تن ذغال کشف و ضبط شده است و ۶۱۱ اصله چوب و الوار  و همچنین ۲۹۱ اصله چوبدستی از قاچاقچیان ضبط شده است.

صادقپور ادامه داد : در حوزه ثبت مالکیت اسناد به نام دولت جمهوری اسلامی ایران تقریبا ۱۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی را ثبت سند ملی کرده ایم و ۳۰هکتار از منابع طبیعی رفع تصرف شده اند
صادقپور نقش اصحاب رسانه در تبلیغ و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی مهم خواند، و گفت: با فرهنگ سازی در این رابطه شاهد صیانت هرچه بیشتر از منابع طبیعی خواهیم بود.وی ادامه اداد : مساحت اراضی ملی شهرستان نمین  ۳۵ هزار هزار هکتار است  که ۲۵ هزار هکتار آن را مراتع و تقریبا ۱۰ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط

نظرات