رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

اوقات شرعی

طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین جشن هفته وحدت بعد از سال ها برگزاری در شهر عنبران امسال با حضور حجت الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان  استانی و شهرستانی در مسجد جامع نمین برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبلیغات کور وهابیت و انگلیس زمینه‌ساز شکاف امت اسلامی به ویژه برادران اهل تسنن و تشیع است که باید مراقب این فتنه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ویلکیج، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان نمین اظهار کرد: اهل تسنن و تشیع استان اردبیل اجازه تفرقه، دودستگی و گسست را نخواهند داد و قطعاً مخالف حرکت عده‌ای مداح، شاعر و سخنرانی است که سعی می‌کنند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند.
وی اوج وحدت و همگرایی امت اسلامی را در استان اردبیل و در بین برادران اهل تسنن و تشیع در شهرهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با حربه‌های مختلف شکافی در بین امت اسلامی ایجاد کند در حالی که اشتراکات دینی و گفت‌و گوی همدلانه می‌تواند عامل و عنصر وحدت و اتحاد امت اسلامی باشد.
آیت‌الله عاملی محوریت وحدت را کلام الهی و اهل بیت به ویژه تلاش‌های گسترده نبی مکرم اسلام در همگرایی و وحدت امت اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) را در حالی گرامی می‌داریم که همه انبیا و اولیای الهی زمینه‌ساز وحدت امت اسلامی و دوری از تفرقه و دودستگی هستند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند تا از کوچک‌ترین رخنه‌ها استفاده کرده و زمینه دودستگی را در بین اهل تسنن و تشیع فراهم کند که این گروه‌ها در جامعه اسلامی باید مراقب و هوشیار این توطئه‌ها باشند.
مراسم جشن هفته وحدت در نمین به عنوان شهرستان دارای اهل تسنن و تشیع برگزار و برنامه‌های متنوعی نیز در این جشن و سرور اجرا شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین در سفر به نمین از نمایشگاه بسیج و دستاوردهای آن بازدید کرد

اخبار مرتبط

نظرات