رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

بمناسبت هفته بسیج

بسیج لباس هویت ماست

ما اکنون فهمیده ایم که بسیج صرفا یک حرکت احساسی نیست بلکه متکی به دانستن، فهمیدن و بصیرت است، و یک جریان است و مثل یک رودخانه جاری و خروشان به سمت اهداف انقلاب در حرکت است تا در میدان هایی که نظام جمهوری اسلامی حضور آن را در آن میدان لازم میداند، فرا خواند.

یادداشت : حسن سروری

سال ۷۹ بود، برای شرکت در مسابقه فوتبال نوجوانان گفتند باید برگه عضویت بسیجی بیاورید. رفتم مسجد محلمون و درخواست گواهی کردم، گفتند این مدارک را بیاورید و فرم را پر کنید آنوقت شما عضو بسیج هستید، ولی در مسجد موقع نماز حضور داشته و بعد نماز فعالیت فرهنگی و مذهبی انجام بدید تابرای آینده ثبت سوابق شود.

از آن روز به بعد من نه تنها نماز خوان شدم بلکه با جماعت خواندم و با بچه های جدیدی هم آشنا شدم، روحانی و هیات امنای محله به من احترام میگذاشتند و ما را به کار نیک و احترام به بزرگترها تشویق می کردند. سخن کوتاه شود برای دریافت یک گواهی بسیجی جهت شرکت در فوتبال، برای خود وجه اجتماعی پیدا کردم، در مراسمات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعال یافتم جهت تبدیل به بسیج فعال در دوره های گوناگونی شرکت کردم و اکنون آن برگ عضویت در وجودم تبدیل به یک هویت شده است و با فعالیت و عضویت در بسیج مهندسین عمران در گروههای جهادی و همچنین عضو بسیج ادارات، این دلبستگی هر روز افزونتر می شود، چرا که در این سال ها آموختم تفکر بسیجی ریشه واحدی بر مبنای اصول متعالی اسلام ناب محمدی(ص) دارد که شاخه های تنومند آن در کلیه سطوح نظام اسلامی گسترده شده است و بر خلاف تصور کوته نظران که پایان دفاع مقدس را پایان عمر بسیج می دانستند، بسیج همچنان در صحنه است چرا که من و شما در صحنه هستیم.
ما اکنون فهمیده ایم که بسیج صرفا یک حرکت احساسی نیست بلکه متکی به دانستن، فهمیدن و بصیرت است، و یک جریان است و مثل یک رودخانه جاری  و  خروشان  به سمت اهداف انقلاب در حرکت است تا در میدان هایی که نظام جمهوری اسلامی حضور آن را در آن میدان لازم میداند، فرا خواند.
اکنون بسیج که بنام بسیج مستضعفین در سال ۵۸ توسط رهبر کبیر انقلاب تاسیس شد، امروز بیش از ۲۴ میلیون داوطلب و عضو دارد که با نام ها و گروه های مختلف در عرصه خدمت رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه بنا به صلاح نظام فعالیت و خدمت رسانی می کنند که از نمونه های خدمت، بسیج گروه سازندگی است که با حضور در نقاط صعب‌العبور، محروم و کم‌برخوردار در راستای تکمیل اهد‌اف ارگان‌های دیگر فعالیت می‌کند.

پروژه‌های مدرسه‌سازی، احداث پل روستایی، آب‌بند، طرح‌های آبخیزداری و بهسازی آب روستایی، احداث مسکن روستایی برای مددجویان، ایجاد میدان‌های ورزشی و طرح‌های هادی روستایی از جمله اقدامات بسیج سازندگی می‌باشند. این عزیزان که مقام معظم رهبری آن‌ها را سفیران کار و تلاش نامیده اند با حضور خود در روستا‌ها و مناطق محروم، ضمن ترویج معارف اهل بیت (ع) و اقدام در راستای رفع برخی نارسایی‌های فرهنگی، به ترویج فرهنگ کار و تلاش، کسب تجربه و مهارت‌های شغلی و توانمندی افراد و گروه‌های مختلف در اجرای طرح‌ها، کمک در کاهش هزینه‌های دولت، تسریع در انجام پروژه‌های کوچک و… می‌پردازند .

همین اقدام بسیج، علاوه بر اینکه در سطح ملی بسیار مهم و اثرگذار است و به دمیدن روح امید و بالندگی و همچنین فعال کردن برخی ظرفیت‌ها در این مناطق منجر می‌شود، بلکه به تقویت و استحکام وحدت ملی، به عنوان یکی از مهم‌ترین الزامات برای تقویت ساخت درونی نظام، منجر می‌شود؛ بنابراین بایستی به تقویت این اردو‌ها و سرمایه گذاری ها بیشتر توجه جدی شود.
در این شرایط حساس که وجود دشمن بر همگان روشن است و رهبرحکیم انقلاب بصورت مکرر بصورت واضح و آشکار اهداف و سناریوی آن‌ها را تبیین می‌کنند، بایستی با عمل و اقدام جهادی و انقلابی، در یک اولویت بندی کارشناسی شده زمینه‌های ضعف داخلی موجود که زمینه ساز مشکلات عدیده ای برای مردم شده، با جدیت شناسایی و برای همگان بخصوص مسئولان روشن و شفاف گردد تا با یک برنامه مدون و صحیح و با بسیج همه نیرو‌ها و بهره گیری از توان مردمی که در جنگ سخت اثرگذاری خود را ثابت کردند نسبت به رفع دائمی ضعف‌های داخلی اقدام گردد.
بسیج امروز به یکی از بی نظیرترین نهاد‌های مردمی تبدیل شده است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا تکرار نشده است. کما اینکه در بحث مقابله با ویروس منحوس کرونا دوباره بسیج به میدان آمد و مساجد محلات را به یک پایگاه سلامت تبدیل کرد و مثل دوران های سخت قبلی اقدام به دستگیری از مردم و نظام کرد.
پر واضح است که کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی نیازمند حرکتی نو، جدید و گسترده است و این تنها با مدیریت بسیجی و انقلابی امکان پذیر است و آن را می طلبد که دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید از ظرفیت‌های گسترده بسیج استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات