رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

در نشست خبری فرماندار نمین با اصحاب رسانه مطرح شد:

توسعه اقتصادی و گردشگری شهرستان نمین با افتتاح پروژه های

طیب امینی در نشست روز یکشنبه ۹ بهمن ماه با اصحاب رسانه گفت : با افتتاح برخی پروژه های ملی و استانی همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر ، رشد اقتصادی و گردشگری شهرستان نمین تسریع میشود.

 به گزارش خبرنگار ویلکیج، طیب امینی فرماندار نمین در تشریح برنامه های دهه فجر در شهرستان نمین از افتتاح و بهره برداری بیش از ۴۰ پروژه در شهرستان نمین خبر داد و گفت:  پروژه‌های اقتصادی آماده افتتاح در ایام دهه فجر را کارخانه‌ای با اشتغال زایی ۲۵۰ نفر و اعتباری حدود ۲۴۰ میلیارد تومان  و اشتغال زایی طرح‌های اقتصادی در این دهه مبارک ۸۲۰ نفر می باشد که در سال جاری بیش از ۷۳۶ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهرستان مصوب شده است.

وی با اشاره به در انزوا بودن برخی طرح های ملی در سال های گذشته افزود: پروژه مجتمع فرهنگی که بیش از ده سال از شروع آن می گذشت  با سفر وزیر ارشاد به این منطقه اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص یافت و توانسیتم این پروژه را بعد از سالها خاک خوردن به اتمام برسانیم به طوری که پیش بینی می شود اوایل سال آینده با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد.

فرماندار نمین همچنین با اشاره به آخرین وضعیت تونل حیران به عنوان راه ارتباطی مهم استان خاطر نشان کرد: عملیات حفاری ۷۲۰ کیلومتر از تونل دوم حیران پایان یافته است به طوری که این تونل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار نمین با بیان اینکه سد عنبران نیز به عنوان یکی از پروژه های مهم این شهرستان سالها در انزوا مانده است، خاطرنشان کرد: این سد با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و با پیشرفت ۹۰ درصدی در دهه فجر امسال پیش آبگیری خواهد شد.

وی در خصوص فاضلاب شهر نمین نیز اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از فاضلاب شهر نمین با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده است به طوری که برای ادامه عملیات اجرایی فاضلاب این شهرستان با بخش خصوصی در حال رایزنی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه فجر در شهرستان نمین ادامه داد: همزمان باایام مبارک دهه فجر تعداد ۳۲ پروژ عمرانی با اعتبار حدود ۳۳۸ میلیارد تومان و ۱۱ واحد اقتصادی با اعتبار ۱,۱۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان نمین همچنین یادآور شد: از محل کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات عمرانی استانی به شهرستان اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و از منابع اعتبارات ملی برای پروژه‌های عمرانی شهرستان اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

همچنین از محل اعتبارات نمایندگان نیز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های شهرستان تخصیص یافته است.

به گفته امینی اعتبارات ملی و استانی این شهرستان بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان می باشد به طوری که از منابع مالی مدیریت بحران نیز جمعاً ۲۶ میلیارد تومان برای عمران شهری اخیراً اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به بحث های آسفالت ریزی در این شهرستان نیز افزود: امسال ۱۳ کیلومتر از راه های روستایی روکش و تمام مسیرهای گردشگری این شهرستان آسفالت شده و تنها ۷۰۰ متر به دلیل بدی آب و هوا باقی مانده است.

امینی در تشریح عملکرد خود در حوزه گردشگری عنوان داشت :طرح بزرگ دهکده گردشگری نمین در مرحله انتخاب پیمانکار است و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا آخر سال جاری آغاز شود و هزینه احداث آن ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: دهکده گردشگری نمین در مجاورت جنگل و منطقه گردشگری فندقلو ایجاد و به قطب گردشگری نمین و استان اردبیل تبدیل شده و در رونق اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه گردشگری سوها نمین نیز برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده است و در طول استقرار دولت سیزدهم، همه مسیرهای گردشگری شهرستان نمین، آسفالت و برای دسترسی گردشگران تسهیل شده که از آن جمله می‌توان به ۱۱ کیلومتر مسیر دسترسی منطقه گردشگری فندقلو و آبی بیگلو اشاره کرد.

فرماندار نمین همچنین از صدور مجوز اجرای ۳۷ طرح گردشگری در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: ۱۱ مورد از این طرح‌ها در حال اجراست و هتل سه و چهار ستاره نیز در بین این طرح‌های در حال اجرا قرار دارد.

طیب امینی در پایان از افتتاح رسمی دبیرخانه شهر ملی گلیم در شهر عنبران خبر داد و گفت : دبیرخانه شهر ملی گلیم عنبران همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر در ساختمان صنایع دستی شهر عنبران با حضور مسئولان استانی و شهرستان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات